Šta je Landing page?

Landing page je centralna tačka svake digitalne strategije, ima za cilj da jasno u centar prenese informaciju o ponudi ili proizvodu.

Čuli ste za lending stranice (landing page). Znate da vam je to potrebno (ili bar tako svi kažu), ali ono što ne znate je zašto. Pokušaću ovde da predstavim jednostavno upustvo šta je lending stranica i kako se koristi.

Ako se vaša marketing kampanja zasniva na tome da plaćate oglase na facebook i google a zatim posetioce šaljete da posete vaš sajt. Onda ste sigruno primetili da to ne donosi velike prodajne rezultate.

Ako zainteresovani posetilac klikne na oglas i poseti vaš sajt, odmah će se osećati opterećenim. Pitaće se šta treba da klikne da bih došao do ponude? Šta je uopšte bila ta ponuda? Brzo će se zbuniti i napustiti vaš sajt.

Za povratak investicije u digitalni marketing potrebno je da optimizujete svaki deo marketing strategije ako želite konkretne prodajne rezultate. Apsolutno najvažnija stvar u okviru jedne marketing akcije je dobro optimizovana lending stranica.

Šta je Landing page?

Ono što lending stranu izdvaja od ostatka stranica na sajtu je specifičan koncept koji se zaniva na pozivu na akciju (call to action). Lending stranice nisu deo glavne navigacije na sajtu ako to nije neopohodno. Na lending stranicama se jako trudimo da ispričamo zanimljivu priču. Odnosno da privučemo korsnika da donese odluku. Za razliku od vašeg veb sajta koji informiše posetioce o vašim poslovnim aktivnostima, lending stranica ima za cilj da jasno u centar prenese informaciju o ponudi. Zatim da podstakne posetioca na preduzimanje određenje radnje koju želite. Postoje tri tipa lending stranica, od kojih svaka ima različite svrhe:

  • Direktna prodaja proizvoda
  • Skupljanje kontakta od posetioca
  • Izgradnja odnosa sa postojećim kupcima
  • Pilagođenih anketa za dobijanje podataka o mišljenjima
  • Promocija brenda
  • Odluka – Call to action

Odluka koji posetioc donese može biti praktično sve: klik na kupi, prijave za obaveštenja, ostavljanje broja telefona za poziv, registracija za demo ili besplatano preuzimanje zanimljivog sadržaja. Odluka je ključna tačka marketing kampanje gde se dešava konverzija posetioca u kupca. Posle kada dobijete kontakt započinjete komunikaciju sa ciljem da informišete potencijalnog kupca o vašem proizvodu. Kontakt koje ste prikupili, imejl ili broj telefona uvek možete kasnije da koristite u specijalnim kampanjam za drugi pokušaj prodaje.

Saveti za dobru landing stranu

Nije potrebno mnogo teničkog znanja za pravljenje landing stranice. Na Internetu postoji mnoštvo alata za pravljenje landing stranica. Dovoljno je da u pretraživač unesete landing page. Naravno, ako vaš budžet to dozvoljava uvek je posao bolje prepustiti profesionalcima i angažovati agenciju. Svakako navešćemo par saveta ako se odlučite da samostalno napravite lending stranu.

Prenesite poruku glasno i jasno

Kada posetioc klikne na vašu oglas i poseti Landing stranu, potrebno je samo 3 sekunde da odluče da li je zainteresovan za vaš proizvod. Možete povećati svoje šanse da ubedite posetioce tako što ćete se truditi da svoju lending stranicu držite jednostavnom i jasnom. Nemojte pretrpavati stranu sa previše zbunjujućih naslova ili poziva na akciju. Držite se jednog jasnog glavnog slogana i podnaslova koji će odmah preneti vašu poruku. Potrudite se da vaš tekst bude jasan i privlačan za posetioca, vodite računa o veličini naslova i podnaslova.

Forme za prijavu

Horizontalni formulari za prijavljivanje lakše se čitaju jer teku prirodnim putem kako naše oči skeniraju stranicu sa leva ka desno. Takođe, ako su forme za podatke kratkei i slatke, onda ih je lakše popuniti. Ako je vaš proces registracije brz, verovatnije je da će se posetioci konvertovati u kupce.

Preporuke postojećih kupaca

Kada posetioci vide da su drugi ljudi zainteresovani za vaš proizvod, to im signalizira da je vaš proizvod priznat i da vredi da ga kupe. Prikažite logotipe trenutnih klijenata ili partnera ili statistiku koja pokazuje popularnost vašeg proizvoda, kao što je broj koliko zadovoljnih korisnika imate.

Kako da dovedete posete na landing stranicu

Plaćeni oglasi – bez obzira na to da li plaćate agenciju ili oglase radite samostalno putem Google, Facebook, Instagram, Pinterest ili neki drugi kanal, morate uvek da usmeravate posetioce svog oglasa na svoju landing stranicu.

Google pretraga – SEO optimizacija vaše landing stranice je uvek dobro rešenje ako je to moguće da se pojavite na prve dve strane pretrage. Kombinacija Google oglasa i SEO tehnika mogu da daju dobre rezultate.

Referalne kampanje – Ohrabrite svoje klijente ili posetioce da šire vesti o vašem proizvodu, usluzi, promotivnoj akciji ili nagradnj igri. Obezbedite dobar sadržaj na vašem blogu koji mogu da podele sa drugima.

Zaključak

Efikasna landing stranica je važan marketinški alat koji ne samo da povećava interes posetioca, već nam pruža i povratne informacije u vezi sa porukom. Efikasnost lending stranice se može meriti na osnovu broja klikova posetioca na oglas. Da biste zaista dobili najviše od svojih lending stranica, moraćete da testirate različite dizajne i pristupe.

Potrebno je malo planiranja i dokumentacije, ali solidna strategija A/B testiranja će vam uštedeti mnogo vremena i povećati vašu profitabilnost na duže staze.

Kada kreirate landing stranicu, simulirajte situaciju kako bi vaša ciljna grupa mogla stupiti u interakciju sa vašom stranicom. Da li vaša stranica odgovara svim potrebama vaše ciljane grupe? Postoje li alternativni načini na koje možete odgovoriti na iste potrebe? Kada imate nekoliko pristupa, izgradite strategiju testiranja tih ideja. Zatim oglašavajte dve ili tri različite stranice sa manjim budžetom sve dok ne zaključite koja donosi najviše rezultata.