Šta je Dropshipping?

Dropshipping je tip poslovanja gde se roba odnosno proizvodi namenjeni prodaji ne skladište u prostoru kompanije već se ta usluga poverava kompaniji specijalizovanoj za skladištenje i isporuku.

Dropshipping model omogućava preduzetnicima da se ne bave ozbiljnim logističkim poslom, već da se koncetrišu na marketing, dobru promociju i prodaju svog proizvoda. Postoji mnogo razloga zašto je dropshipping model bolji i fleksibilni u odnosu na tradicionlani model poslovanja odnosno prodaje proizovda. Ovde ću predstaviti neke osnove prednosti dropshipping modela i objasniti zašto je veliki trend danas.

Prednosti Dropshipping modela prodaje

Niske početne investicije – ne morate da kupujete inventar unapred ili da pronalazite mesto za skladištenje robe, vaše početne investicije su tekući režijski troškovi hostinga i marketinga vaše prodavnice.

Lako je početi biznis – pored smanjenja početne investicije, smanjuje se i kompleksnost početka rada. Ne morate da prolazite kroz ugovore o zakupu prostora ili ugovora za isporuke, upravljanje zalihama itd.

Nije vezano za lokaciju – zato što neko drugi za vas upravlja delovima koji su zavisni od lokacije, možete se slobodno kretati koliko želite sa računarom sa koga možete da vodite vašu online prodavnicu.

Skalabilnost – dropshipping eliminiše mnoge složenosti vezane za skaliranje vašeg poslovanja. Nećete morati da angažujete nove zaposlen za skladištenje, da nađete veće skladište, itd. U suštini, jedina stvar koji morate da radite je da pronalazite dobre proizvode i dajte korisničku podršku.

Da li Dropshipping ima nekih nedostataka?

Naravno, da je dropshipping savršeni novi model, ne bi bilo razloga da postoji tradicionalni model prodaje da je dropshipping savršena evolucija prodaje. Najveća mana dropshipping modela je efekat na vaše margine zarade. Ovo vas može pogoditi na dva načina.

Prvi načun je vaš dobavljač koji upravlja distribucijom na tržište robe iz fabrike gde se proizvod proizvodi. Izgubićete deo svojih margina jer vaš dobavljač može da poveća cenu za obavljanje te usluge bez obaveštenja. Ako prodajete proizvode koji se lako isporučuju, suočićete se sa konkurencijom drugih prodavnica koje koriste prednosti male margine za taj prozvod da privuku kupce na svoje prodavnice.

Drugi način je da vaš dobavljač ne izvrši adekvatnu isporuku vašem kupcu, vi se morate suočiti sa tom greškom, iako to nije bila vaša krvica. To svakako može dovesti do nekih frustrirajućih situacija i zato morate biti vrlo oprezni u izboru dobavljača za dropshipping prodavnicu.

Šta vam je potrebno da započnete Dropshipping?

Dakle, dropshipping nije savršen, ali za većinu ljudi, posebno za samostalne preduzetnike, to je najbolji način da počnete da prodajete na Internetu i započnete vlastiti biznis.

U ovom tekstu ćemo pokriti osnovne elemente vaše buduće dropshipping prodavnice. Na osnovnom nivou, potrebna su vam samo dva osnovna elementa za početak dropshipping projekta.

Element 1: Proizvodi i dobavljači

Prvi korak uvek će biti pronalaženje kvalitetnih proizvoda koje možete da isporučite na teritoriju na kojoj želite da prodajte. Morate pronaći kvalitetne proizvode koji su traženi u niši koju ste izabrali za vaše tržište. Ovo je proces u kome je suština balans proizvoda koje ljudi žele kupiti, ali ne i proizvoda kojim je konkurencija zatrpala tržište.

Drugi korak je dobavljač – morate pronaći dobavljača koji ne samo da ima dobre proizvode, već i da je dovoljno pouzdan da u relativno kratkom roku dostavi narudžbe vašim kupcima. Pored toga važmo je da nudi dobar nivo usluga vašim klijentima.

Važno je da znate da se u vašem poslovanju oslanjate na vašeg dobavljača, nemojte da obećavate vašim kupcima ono što vaš dobavljač nije u stanju da ispuni.

Element 2: Vaša eCommerce prodavnica

Kada imate proizvode i dobavljače, biće vam potrebno softwerska platforma za prodaju. Ecommerce prodavnica da biste ih zaista prodali prozivode kupcima. Neki ljudi će jednostavno otići na Amazon ili eBai, ali to nije ono što preporučujem  jer je konkurencija velika i mnogo je teže razlikovati vaš brand od konkurencije koja nudi različite proizvode.

Umesto toga, preporučujem vam da kreirate sopstveni bredn e-trgovine (npr. mojaprodavnica.com). Možete uvek da koristite neko od SaaS rešenja na tržištu. Ovim putem možete da izgubiti  posetioce koje ima npr. Amazon. Ali sa ovim modelom možete se razlikovati od drugih koji nude isti proizvod kao i vi. Sa svojom prodavnicom se ne morate direktno takmičiti protiv konkurencije na Amazonu.

Gradićete dugoročnu vrednosti vaših klijenta i vašeg celokupnog poslovanja. Na primer, moći ćete da napravite sopstvenu listu za njuzletera publike koju zanima prozivod koji prodajete. Ne treba zaboravit da je slanje specijalizovanog njuzletera još uvek kanal sa najviše povraćaja investicije u digitalnom marketingu.  Pored toga tu je i osiguranje da vaša prodavnica u koji ste uložili mnogo truda jedan dan prestane da radi zbog problema sa vašim Amazon nalogom. Na mreži se nalazi mnogo članaka na temu problema sa Amazon ili eBay nalogom, posle odlično razrađenog dropshipping projekata.

Koliko mi je potrebno da uložim da bih započeo dropshipping?

Iako je teško predvideti tačne troškove za bilo koji pojedinačni posao, postoji nekoliko stavki na koje će svako ko pokreće posao koji isporučuje robu morati potrošiti novac da bi ga započeo. Evo kratkog pregleda osnovnih troškova.

Online prodavnica
Procena troška: ~ 29 USD / mesečno

Morate da pronađete platformu za e-trgovinu ili agenciju koja se bavi izradom sajtova. Naj brzi put je da pokrenete prodavnicu na Shopifi platformi. Shopifi vam omogućava da korisite dosta naprednih alata i podešavanja za vašu prodavnicu. Pored toga imate i veliki izbor za bredniranje uz pomoć alata i besplatnih šablona dizajna (template).

Ime domena
Procena troška: 5-20 USD godišnje

Teško je izgraditi poverenje sa kupcima bez sopstvenog imena domena. Iako je danas na raspolaganju više domena extenzija domena, preporučujem da potražite .com koji odgovara vašem brednu, ako je dostupan.

Testiranje proizvoda
Procena troška: Varira

Iako vam drophipping omogućava minimalno učešće u upravljanju celokupnim katalogom proizvoda, izdvojite novac, kao i malo vremena, da biste testirali proizvode koje planirate da prodajte. Ako to ne učinite, rizikujete da navedete proizvod s previše nedostataka ili netačnih informacija, što će rezultirati nezadovoljnim kupcima i puno vremena provedenim na vraćanu novca i proizvoda dobavljačima.

Oglašavanje putem interneta
Procenjeni trošak: 50 do 500 USD / mesečno

Smisao Dropshipping modela prodaje je da traži načine kako smanjiti svoju prosečnu cenu kako bi stekao kupca putem organskih kanala poput korisnog marketinga sadržaja na blogu, SEO i preporukama kupaca.

Ali za početak, oglašavanje je obično bitan kanal za većinu dropshipping prodavnica zasnovanih na proizvodima. Najčešći kanali uključuju marketing pretraživača (SEM), prikazne oglase, oglase na društvenim mrežama i mobilne oglase.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *